Mis primeros días en Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Naomi en Michèle - WaarBenJij.nu Mis primeros días en Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Naomi en Michèle - WaarBenJij.nu

Mis primeros días en Madrid

Door: Naomi

Blijf op de hoogte en volg Naomi en Michèle

03 September 2013 | Spanje, Madrid

Hallo lieve mensjes daar in Nederland!

Hier is dan eindelijk het eerste echte reisverslag :) Jeeeeeh
Het heeft even op zich laten wachten, maar er is dan ook genoeg gebeurd de afgelopen dagen.

Vrijdag begon het grote avontuur. Om 7.15 zouden we dan met het grote groen/blauwe monster van transavia de lucht in gaan, op naar het zonnige Spanje!
We waren al lekker vroeg op het vliegveld, papa, Maurice en ik! We werden heel lief uitgezwaaid door de ouders en zus van Mouse :)

Aangekomen in Madrid werden we natuurlijk omhelst door de warmte, hmmm dat is lekker :) Ik hou van dit land!!

Toen begon het 'zware' werk..
Dit kleine meisje, ongeveer 1,58 groot, had natuurlijk heeeeeel veel kleding nodig (en heel veel schoenen :) ), dus we hadden drie grote koffers, met drie "koffertjes" handbagage.. En ja, daarmee moesten we door Madrid, met de metro....
Gelukkig had ik mijn twee super mannen mee, dus had ik een beetje hulp, noujaa, heel veel hulp :) Nog bedankt paps en mouse!
Het was zwaar maar met zijn drieën hebben we het appartement weten te vinden!

's Middags hebben we heerlijk genoten van een echte Spaanse lunch (Jamón Ibérico, queso y pan), natuurlijk even een siësta gehouden en een stukje van het mooie Madrid bewonderd.

Na dit alles hadden wij toch wel zin in een lekker hapje eten.. Nou lieve mensjes, ik kan jullie een restaurant aanraden in Madrid!!
We hebben echt onwijs heerlijk zitten steengrillen :) jajaaaa, steengrillen in Madrid, wie had dat nou gedacht!! Haha

Zaterdags (nadat mijn vader een heerlijk ontbijtje had gehaald bij de plaatselijke bakker) zijn we naar de Universiteit gegaan. Even alvast alles verkend voor maandag, aangezien ik dan echt zou gaan beginnen daar.. De Universiteit, of eigenlijk de campus, is echt hugeeeee!! Echt, wauw, ik denk wel 20x zo groot als de Erasmus campus!
Dus na een paar kilometers gelopen te hebben in de volle zon, hadden wij wel door hoe ik maandag naar mijn faculteit toe zou moeten gaan. De faculteit zag er echt onwijs groot uit! En er is uitzicht op de Botanische tuin, super gaaf!! Overal rond mijn faculteit vliegen papegaaitjes :) (alleen moeten we wel oppassen voor de poepies, Michèle was vandaag al onder gepoept haha)
Uiteindelijk hebben we heerlijk genoten en rustig aangedaan in het bekende Retiro park. Dat park is ook weer hugeee, maar oh zo mooi!

's Avonds hadden we natuurlijk weer heerlijk genoten van de Spaanse keuken en van Madrid zelf. Madrid is echt een gigantisch mooie stad, ik hou er nu al van! Ik raad iedereen aan om er echt een keertje naar toe te gaan, het liefst als wij er zitten natuurlijk :), we hebben nog genoeg slaapruimte.

En toen kwam de zondag, de dag waarop ik dan Maurice gedag zou moeten zeggen. Gelukkig eerst nog genoten met elkaar. Om 9 uur kon ik de sleutels op halen van ons eigen appartement. Heeeel spannend, maar ik was er blij mee. Het zag er kaal uit (wat natuurlijk ook logisch is als er niemand woont), maar voor de rest een goede eerste indruk van het appartement. Maurice had meteen de wifi even aangesloten (mijn heerlijke technicus)!
Daarna door naar het vliegveld, daar nog even genoten van elkaar en toen moesten we toch echt afscheid nemen..
Dat was moeilijk, na meer dan twee maanden samen geslapen te hebben en samen geweest.. Maar goed, we wisten dat het er aan zat te komen. En gelukkig zie ik hem zaterdag alweer, pff zou het langer ook niet vol kunnen houden.
Gelukkig was mijn papa nog een dagje bij me, dat was echt heel erg fijn!
Na het afscheid hebben we siësta gehouden en daarna heerlijk genoten samen van een lekkere avondmaal.

En toen de maandag, de eerste dag op de Universiteit.. Onwijs spannend!! 11 uur zou ik aanwezig moeten zijn (heerlijk die Spaanse tijden), mijn vader is helemaal meegegaan naar de deur, heel lief van hem. Ook daar weer afscheid moeten nemen en toen moest ik de grote trap oplopen, op naar mijn stage!
Het was een korte introductie, de belangrijkste mensen leren kennen en toen was ik alweer klaar.. Dus maar naar het vliegveld toe gegaan en papa gezelschap gehouden, anders zaten we allebei toch maar zo alleen in die grote stad!
Papa dan maar echt, echt uitgezwaaid en toen kwam Michèle alweer aan!!

En daar begint "ons" avontuur!
Het begon al meteen goed, twee ienimienie meisjes met twee grote koffers, sjouwend door de metro's en straten van Madrid.
Het was een hell!! Ik miste hier echt mijn twee mannen hoor, die hadden ons goed kunnen helpen!
We zijnl klein, maar wel sterk, dus we hebben ons appartement na zweten wel gehaald!
Het uitpakken.. tja, iets waar we allebei echt geen zin in hadden haha.. Al die koffers met al die spullen, waarom moeten wij dan ook zoveel meenemen??
Uiteindelijk voor de helft gelukt haha :)

Daarna zijn we naar de Lidl toe gelopen (jaa,jaaa die zit gewoon in onze straat!!), even de basics gehaald en een avondmaaltje, die heel erg lekker was! En ja, daar staan Michèle en Naomi, voor de wasmiddelen.. Wat moeten we nou hebben en wat is alles in het Spaans :(.. Ongeveer een kwartier met open mond stilgestaan voor de wasmiddelen, nu maar op de gok iets meegenomen, hopen dat we het goed hebben gedaan, haha. Ons avondmaal was natuurlijk pastaaaaa, zoals altijd, en met garnalen, ook zoals altijd :)
Lekker "vroeg" ons bedje in gekropen, aangezien dinsdag we weer "vroeg" op de Uni werden verwacht (10 uur, heerlijk die Spanjaarden)!

Dinsdag, vandaag dus, onze echte introductie op de Uni. We waren mooi op tijd, dat kunnen wij samen wel goed :) Mijn wifi van de Hogeschool Rotterdam doet het gewoon op de Univeriteit van Madrid, echt geniaal! Alleen bij mies niet.. dus dat moeten we nog even regelen voor haar.
We zitten allebei in een heel leuk team! En het mooiste van alles... (ja we houden echt van Spanje)..
zijn de werktijden, jongens, wij werken maar 5 uurtjes per dag :) :) :)
Om 9 uur start onze stagedag en om 2 uur zijn wij alweer klaaaaaar!!
Wiehoooeeeeee, lekker genoeg tijd om te zonnen, shoppen, terrassen en nog veel meer leuke dingen!!
Dit moeten ze ook in Nederland gaan instellen! :)
Ze zijn verder gelukkig ook heel makkelijk, dus dat is allemaal heel erg chill.
Donderdag hebben we allebei een Spaanse test en maandag starten dan onze Spaanse lessen, twee weken lang, vier uur per dag krijgen wij Spaanse les.! Yo hablo español :)

Verder hebben wij na onze korte dag op de Uni lekker op het terras in de zon gezeten, boodschapjes gehaald en weer heerlijk gekookt. Ook nieuwe leuke spulletjes gehaald voor ons huisje, het wordt echt een thuis, het ziet er al heel gezellig uit hier!

Nou dit was denk ik wel genoeg voor de eerste keer, wij gaan zo nog even gezellig Skypen met het thuisfront en dan kruipen we weer lekker in ons bedje in het oh zo mooie en warme Madrid!

Michèle mist Stefan heel erg!! (moest ik eventjes zeggen, hihi).

Besos y hasta pronto chicos!

Michèle y Naomi


  • 03 September 2013 - 21:03

    Ryta:

    Heel leuk naomi, heel veel plezier en succes met alles grtz ryta

  • 03 September 2013 - 22:28

    Ida Mikkers.:

    Hoi meiden, jullie hebben wel erg jullie best gedaan met het verslag. We weten nu een beetje hoe alles bij jullie gaat. We hopen dat alles verder naar wens verloopt.

    Saludos, el abuelo y la abuela, besos y abrazos.

  • 03 September 2013 - 23:00

    Ivanna:

    Heel erg leuk dit te lezen meiden.
    Zet telkens maar een link op facebook dan kan ik het lezen.
    Ik mis je Naoom.
    Groetjes en kusjes uit het
    Koude kikkerlandje Nederland.
    Xxx je zusje

  • 09 September 2013 - 20:38

    Naomi En Michèle :

    Dank jullie wel! We zullen proberen vandaag/morgen een nieuw reisverslag te schrijven! Lief dat jullie het lezen en even reageren :)

    Besos !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Naomi en Michèle

Actief sinds 27 Aug. 2013
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 5269

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Viviendo la vida loca!

Landen bezocht: